top of page
תמונת הסופר/תקרן דורון

איך העברתי את חודש אוגוסט ללא עבודה ועם הכנסה גבוהה?



מי שכבר קראה או שמעה אותי יודעת שאני כבר 11 שנים עצמאית, 11 שנים אמא וכבר 11 שנים שאני לא עובדת באוגוסט. וכבר שמעתי את הקולות שאומרים "את יכולה להרשות לעצמך" אבל זה ממש לא נכון, אני לא יכולה להרשות לעצמי לא להכניס כסף חודש שלם, אני בדיוק כמוכן- עובדת בשביל הפרנסה. אז איך בכל זאת אני עושה את זה? זה בדיוק מה שאני רוצה להסביר לכן במאמר הזה.

וכן אני יודעת שאוגוסט כבר נגמר אז מה הטעם? הטעם הוא שסוד הקסם ליכולת לא לעבוד באוגוסט הוא תכנון ותכנון עושים שנה מראש ולכן זה בדיוק הזמן המושלם ביותר עבורכן לשמוע איך אני עושה את זה בהצלחה כבר 11 שנים ואולי, תנסו גם אתן ותתפלאו לראות איזה יופי יהיה לכן אוגוסט הבא.


**למה בכלל לא לעבוד באוגוסט?

באוגוסט, עבור מרבית המקצועות מדובר בעונת המלפפונים- הלקוחות של רובנו (בדיוק כמונו אגב) עסוקים עד מעל הראש באטרקציות, חופשות, נסיעות וקניות. לכן עסקים שנותנים שירותי פנאי, נופש ואטרקציות משפחתיות יזכו לפריחה בחודש הזה, אבל כל היתר לא ממש. אז במקום לנסות, לפרסם, לקבוע פגישות עם לקוחות (ואז לבטל) ובעיקר להתאכזב- לא להילחם בתחנות רוח. תבינו שכמו שהלקוחות בחופש גם לכן מגיע להיות בחופש ופשוט תהנו ממנו.


**איך ממשיכים לשמור על דופק בחופשת אוגוסט?

אפשר להחליט על יציאה מוחלטת לחופש, אפשר להחליט על אי עבודה אבל המשך נוכחות ברשת ומענה לטלפונים, אפשר להחליט על המשך עבודה רק עבור הלקוחות שחובה להמשיך לעבוד איתן (נניח יום בשבוע) ואפשר לעבור למתכונת נמוכה (חצאי ימים וכדומה). אתן יודעות מה נכון עבורכן ועבור הלקוחות שלכן.

מה שחשוב הוא שאתן בוחרות את היקף העבודה לפי הביקוש הקיים (כלומר לעבוד לפי בקשת הלקוחות) או מתחת לביקוש הקיים (לקבל חלק מהלקוחות שחייב לעבוד עימם וחלק לדחות). אבל לא להחליט על היקף עבודה גדול מהביקוש כי לייצר ביקוש באוגוסט הוא קשה ועד בלתי אפשרי.


**איך מתכוננים לאוגוסט?

קודם כל חשוב לזכור שעבור עסקים, אנו לא בוחנים את ההכנסה שלנו ברמה החודשית אלא ברמה השנתית ולכן בתכנון השנתי שלנו אנו לא מתייחסות רק למשימות ויעדים שאנו צריכות להגשים אלא גם להכנסה הצפויה לפי הניסיון שלנו משנים קודמות. מכאן שהתכנון השנתי צריך להתחיל מהידיעה שבאוגוסט יש 0 הכנסה (מה שתכניסו מעבר זה בונוס). ומנקודת ה-0 הכנסה באוגוסט תוכלו לעשות את הדברים הבאים:





1. חיסכון אוגוסט- לאורך השנה אתן יכולות לשים בצד סכום כסף קטן שילך ויצטבר ובו תשתמשו באוגוסט. לדוגמא, אם תשימו בצד 1000 ש"ח בחודש עד אוגוסט יהיו לכן 11,000 ש"ח. אם תשימו 500, באוגוסט יהיו לכן 5500 וכן הלאה. גם אם הסכום שיצטבר לא יהיה גדול הוא עדיין גבוה מ-0...


2. להגביר עבודה בחודשים יוני-יולי- בחודשים האלו יש דווקא פעילות עסקית יחסית ערה בגלל שאלו חודשים של סוף שנת הלימודים (מתנות וכדומה), תחילת הקיץ (קניות, דיאטה, ספורט) וגם בגלל שהילדים עדיין נמצאים בקייטנות ובאופן יחסי אנשים ממשיכים בשגרת חייהם. נסו לתכנן מראש כיצד אתן מגבירות עבודה בחודשים האלו- לדוגמא, נסו לבנות חבילות מוצר/שירות שיתאימו לתקופה ושיכניסו לכן יותר כסף. נניח אם אתן מוכרות מוצרים ולרוב כל מוצר משווק בנפרד, בחודשים האלו תכננו מכירת חבילות. אם אתן נותנות שירות כלשהו ללקוחות פנים מול פנים, בחודשים האלו תעבירו סדנאות קבוצתיות שמייצרות יותר כסף באותו זמן. הרעיון הוא לחשוב איך למקסם את זמן העבודה שלנו לרווח גבוה יותר. הכסף האקסטרה שנצבר לנו- תשימו בצד לאוגוסט.


3. עבודה עם ארגונים- מתנסים, ארגונים, מקומות עבודה, עיריות וכדומה משלמים לספקים שלהם שוטף+45 או שוטף+60 (דרך אגב לארגונים ציבוריים חובה על פי חוק לשלם שוטף+45 ולא יותר). מה זה שוטף+45? זה אומר שאם עשית עבורם עבודה בחודש מאי, את תקבלי את הכסף באמצע יולי. אז מה השיטה? לתת פוש כבר בתחילת השנה או באמצע השנה בכדי לסגור כמה שיותר הרצאות, סדנאות, שירותים ומכירות לארגונים במהלך חודש מאי ויוני. הכסף הזה ישולם לכן בחודש אוגוסט ויהווה הכנסה גם כאשר לא עבדתן כלל. אני יכולה לספר לכן שזו השיטה שעובדת עבורי יותר מכל ושהחודש נהנתי מהכנסה מאוד גבוהה בזכות אותם פרויקטים שערכתי בחודשים מאי ויוני.


לסיכום, תכנון שנתי נכון ומדויק ועשייה מדויקת לאורך השנה לפי התוכנית- תאפשר לכן לשמור על יציבות כלכלית גם בעונת המלפפונים. אני מציעה שתנסו את כל האפשרויות שהצעתי, אתן תראו עם הזמן מה עובד לכן הכי נכון והכי יעיל. אז תזכרו זה לגמרי אפשרי להגיע מוכנה לחודש אוגוסט, להנות מהחופשה ולא להישאר עם חור בכיס.


ושתהיה חזרה מהממת לשגרה :)



Comments


bottom of page