top of page
  • תמונת הסופר/תקרן דורון

5 טיפים לאמהות - איך לעבוד בחופשים?


הילדים בחופש ואצלך העבודה ממשיכה כרגיל, איך עושים את זה? איך עובדים בחופש? עבור עצמאיות השאלה הזו קשה ועבור עצמאיות שעובדות מהבית העבודה כמעט בלתי אפשרית. אבל בכל זאת למרות הקשיים אפשרי לעשות זאת רק צריך קצת תכנון והרבה אורך רוח. אז הנה 5 טיפים יעילים ופשוטים ליישום עבור כל האמהות העצמאיות שעובדות מהבית ורוצות לצאת מהחופש בשפיות (יחסית):

1. הגדרת ציפיות ריאלית - אחת הסיבה שפנינו לעצמאות היא בכדי להיות אמהות נוכחות יותר וחלק מהעניין אלו החופשים. ישנם חופשים שיש לילדים קייטנות אבל יש חופשים שלא כמו חודש אוגוסט למשל ואנחנו נשארות במרבית המקרים חסרות פתרונות. אז פשוט תנשמי עמוק ותביני שבחופש הסדר קצת הולך להשתנות... בכל זאת חופש, מטיילים, מבלים ונותנים לילדים את היחס שמגיע להם. אל תצפי ממך לתפוקה כבימים שבשגרה, אל תעמיסי על עצמך עבודה ואפילו במידת האפשר תפחיתי מעט מהעבודה. נכון שהעול הכלכלי לא פשוט (במיוחד שאת כל האטרקציות אלו צריך לשלם איך שהוא) אבל עדיין. אם תצפי מעצמך לעבוד כרגיל ולהספיק כרגיל, את גם לא תצליחי וגם תתאכזבי. אז תעשי עם עצמך תיאום ציפיות כנה התואם את המציאות, זה יחסוך לך מפח נפש.

2. תכנון - אם בזמן רגיל עצמאית חייבת להיות מתוכננת מבחינת ניהול הזמן שלה אז בחופשים זה חיוני עוד יותר. תבני לוז ברור שישלב את העבודה (לדוגמא דד ליין, פגישות) ואת אירועי החופש (לדוגמא טיול מתוכנן, יום כייף וסתם לשריין בוקר פנוי). את הלוז תנסי לתכנן כמה שיותר קדימה. בכל תחילת שבוע תבני תכנון שבועי בו תדעי בכל יום מה את צריכה להספיק (ותתכנני באופן ריאלי). תזכרי שתכנון נכון יהפוך את העבודה ליעילה יותר ויאפשר לך להינות מהחופש הגדול גם יחד.

3. תכנון כלכלי - בזמני חופש כמו שאמרנו אנו עובדות פחות ומוציאות יותר כסף. בתור עצמאיות אנחנו חייבות לבנות תכנון שנתי בו אנו מודעות לזמנים הללו מראש ומתכוננות אליהן בחודשים הקודמים. לדוגמא אם אנו יודעות שבאוגוסט אנו לא עובדות אז ביוני-יולי נעבוד יותר כדי לצמצם את החוסר בהכנסה של אוגוסט.


4. ניהול זמן - לאחר שתכננת לוז חודשי ולוז שבועי, בכל יום עבודה תרשמי לך (על דף, לא בראש) את כל המשימות שיש לך ואז תסמני בצבע אחד את המשימות שאת חייבת להספיק להיום (אני אישית מעדיפה בצהוב), בצבע אחר את המשימות שכדאי להספיק להיום (בורוד נניח עבור האופטימיות..) ואת המשימות שלא דחופות כלל (בירוק קליל). תתחילי לעבוד לפי הרשימה ולפי סדר הדחיפות. בצורה זו לא תישארי עם משימות דחופות שלא סיימת משום שהיית עסוקה במשימות שיכולת לעשות גם מחר.

5. גמישות - אז תכננת, כתבת, צבעת ורשמת ועדיין החיים דינאמיים ואנחנו בני אדם וחייב להשאיר מקום לגמישות. הדרך שאני אישית הכי מעדיפה זה גמישות בשעות העבודה. להזיז פגישות למועדים ביום בהם יותר קל לך להשיג סידור לילדים, לשבת לעבוד בשעות הערב אחרי שהם נרדמים ולמעשה לשחק עם שעות העבודה כך שיתאימו למציאות של חופש. בכל מקרה כל אחת יכולה למצוא לעצמה את הדרך לגמישות כך שהעבודה לא תפגע למרות שאת לא עובדת במתכונת רגילה. שיהיה בהצלחה ותזכרי החופש כאן, אז במקום להילחם בו ואז גם לא תעבדי כמו שצריך, גם תהיי מתוסכלת וגם תהיי מלאת רגשות אשמה שאת על המחשב והילדים מול הטלוויזיה או האייפד, עדיף לקבל את המצב ולנסות ליהנות ממנו כמה שאפשר!


bottom of page