top of page
  • תמונת הסופר/תקרן דורון

מה כל עצמאית יכולה ללמוד מחברת חשמל?


החברות הגדולות (וגם רבות מהבינוניות והקטנות) כבר הבינו ששיווק הוא צורך קיומי לעסק, לא משנה באיזה שלב או מצב הוא נמצא- עסק חדש או עסק ותיק ומצליח. אחרת איך תוכלו להסביר מדוע כל החברות הגדולות במשק ובעולם ממשיכות להשקיע המון תקציבים על שיווק? הרי אם קוקה קולה יפסיקו לשווק לא תשתו? סביר שכן. אם זארה תפסיק לשווק לא תקנו? נראה לי שכן. ואם חברת חשמל תפסיק לשווק יש לכן בכלל תחליף? נראה לי שלא... ועדיין הן משווקות כי הן מבינות שהשיווק הוא הדרך היחידה שלנו להגיע לקהלים רחבים ולהגדיל את החשיפה, העשייה, הרווחים וגם הדרך להישאר רלוונטיות וברות קיום. אם אתה לא שם אתה לא קיים- מכירות את המשפט הזה? אז הוא מדויק מאוד לעסקים- אם אין לך אסטרטגיה שיווקית ברורה ונוכחות שיווקית נכונה העסק שלך לא על המפה.

ועכשיו יגידו בנות אבל אני- עובדת רק מפה לאוזן ויש לי מלא עבודה אז אני אענה שפה לאוזן עובד נהדר והוא באמת השיווק הטוב, היעיל והזול ביותר לעסק אבל, וזה אבל גדול, הוא מוגבל בסופו של דבר, כי כמות הלקוחות שלנו מוגבלת וכמות האנשים שלהם הם ימליצו עלינו היא מוגבלת. מחקרים מוכיחים שלקוח מרוצה יספר ל-3 חברים בממוצע ולקוח לא מרוצה יספר ל-30. כלומר הפה-לאוזן שלנו מוגבל בסופו של דבר כמותית.

בנוסף, כל העבודה שיש לנו, גם אם יש לנו מלא עבודה- היא לא מובטחת כולנו יכולות לקום מחר בבוקר ולגלות שכל הלקוחות פיטרו אותנו ואז מה? כעצמאיות אנחנו חיות תחת חוסר יציבות ובטחון תעסוקתי ושיווק טוב מבטיח להעלות את הסיכוי להמשך עשייה. ואם חברה כמו חברת חשמל שאין לה בכלל מתחרים דואגת להוציא הרבה כסף עבור שיווק, המצאת דמויות שלקהל קל להזדהות איתן (שקע ותקע מישהו), פרסומות בכל מדיה אפשרית- אז מה תגיד העצמאית שפועלת בסביבה מלאת מתחרים ורוויה תחרות?

אז עצמאיות יקרות לא לפחד משיווק הוא מדהים הוא מעניין הוא מרתק צריך רק ללמוד ולעשות ואז אני מבטיחה הוא יהיה הרבה יותר פשוט ומהנה.



bottom of page