top of page
  • תמונת הסופר/תקרן דורון

איכות חיים עסקית

אמא שלי תמיד אומרת שבית נועד כדי לשרת אותנו ולא שאנחנו נשרת אותו. כלומר, שנכון שבית צריך להיות נעים, נקי ומאורגן אבל אסור שהמרדף אחרי הניקיון והסדר יגבילו את החיים הכייפים בתוכו. זוהי דוגמה לדעתי לסיטואציה בה אנחנו יכולות לשכוח את המטרה האמיתית של כל דבר בחיינו, וכמובן שאני מתכוונת לעסק שלנו.

עסק הוא עבורנו מקור פרנסה אבל לא רק. הוא גם מקור להגשמה עצמית, הגשמת יעדים, התפתחות אישית, סיפוק ומשמעות. אין ספק שהעסק הוא נדבך חשוב ומהותי בחיים שלנו הרבה מעבר לכסף כשהמטרה הגדולה שלו היא לתרום לאיכות החיים שלנו. וברפרוף לאמא שלי- עסק נועד לשרת אותנו ולא ההפך. נכון שאנחנו צריכות לעבוד הרבה כדי שהעסק יתרום לאיכות החיים שלנו ומי שעוקבת אחרי יודעת כמה אני מטיפה על זה- קידום, תפעול וניהול העסק. אבל וזה אבל גדול, אסור שהזמן והמשאבים שאנו משקיעות בעסק יפגעו באיכות החיים שלנו.



ומה הכוונה? שאסור לנו שהעסק ישתלט על החיים שלנו, כי אם הוא משתלט על החיים ו"גוזל" מהם כל חלקה טובה אז פספסנו את המטרה האמיתית. אז נכון, צריך להשקיע הרבה זמן ועבודה בעסק אבל לא על חשבון הדברים החשובים בחיים שלנו כמו משפחה, זוגיות, בריאות, תחביבים. כי אם העסק בא על חשבון הבריאות שלנו, על חשבון המשפחה שלנו, על חשבון הזוגיות שלנו אז כל המטרה שלשמו הוא קם מתפספסת ובענק.

חשוב לזכור, שעסק הוא ריצה למרחקים ארוכים עם המון מכשולים וקשיים בדרך, ירידות ועליות וצורך בלתי פוסק בהשקעה בו ואם לא נדאג לשמור על איכות החיים שלנו תוך כדי הבנייה והקידום של העסק- לא נוכל להמשיך בדרך. החוכמה היא לבנות ולעצב את העסק כך שהוא יתמוך באיכות החיים אותה אנו מחפשות.

לכן, כשאנו מתכננות את זמן העבודה- עלינו לדאוג ולשריין את גבולות הזמן של העסק כך שיישאר מספיק זמן פנוי למשפחה, זוגיות, בריאות ותחביבים. וכשאנחנו מתכננות את ההוצאות וההשקעה בעסק שלנו- עלינו לדאוג שזה לא יכניס אותנו ללחצים וצמצומים קשים בבית. כלומר, תמיד תמיד לזכור שבתכנון אנחנו צריכות לקחת בחשבון כ-ל מה שקורה בחיינו ולא להתייחס לעסק כמנותק מהחיים כי הוא לא...

עסק נועד לשפר את איכות החיים שלנו ואם את מרגיש שהוא דווקא פוגע בה- זה תמרור אזהרה ענק! עצרי, תעשי חושבים מחדש, אל תפחדי לעשות שינוי גם אם הוא דרסטי ותזכרי- איכות חיים היא המטרה הגדולה.

bottom of page