top of page
  • תמונת הסופר/תקרן דורון

משל על כובע ואהבה עצמית

פעם הייתה אישה, קצת חסרת ביטחון, לא הרגישה יפה כל כך או מוצלחת כל כך. הלכה תמיד קצת שפופה, ניסתה לא לבלוט יותר מידי במרחב- הרי אם תבלוט וודאי כולם יראו את כל החסרונות שלה. יום אחד טיילה ברחוב וראתה בחלון ראווה כובע מהמם. נכנסה לחנות, מדדה אותו והיא אהבה מה שראתה במראה. המוכרת החמיאה לה והיא הרגישה שזו מחמאה אמיתית. באוטומט הגב שלה הזדקף, היא הרגישה יפה בפעם הראשונה אחרי הרבה זמן. שילמה על הכובע ויצאה מהחנות.


בדרך, פגשה אנשים וכולם שאלו אותה מה שונה בה? החמיאו לה שהיא נראית נהדר והיא הייתה בעננים! חשבה לעצמה, איזה כייף! בזכות הכובע הזה אני נראית הרבה יותר יפה! המשיכה לסידורים וקניות ובכל מקום בו פגשה מישהו קיבלה מחמאה. חשבה לעצמה זהו אני את הכובע הזה לא מורידה בחיים! איזה שינוי הוא עשה לי! כשהגיעה הביתה, פתחה את הדלת ומה הדבר הראשון שראתה במראה בכניסה לבית? שהכובע בכלל לא עליה, היא שכחה אותו בחנות.


האנשים שפגשו אותה ברחוב החמיאו לה לא בגלל הכובע, אלא בגלל שפתאום היא הזדקפה, נתנה לעצמה לבלוט, הרגישה יפה והקרינה את זה החוצה וזה מה שתפס את העין והפך אותה להרבה יותר יפה בעיני אחרים.


הכובעים שאנחנו בוחרות לשים על עצמנו זה מה שאנחנו מקרינות כלפי חוץ ולזה אנשים מגיבים. אם נחבוש כובע של בעלת עסק לא מצליחה כל כך, קצת שפופה, קצת מבולבלת, חסרת ביטחון (אולי כישלון אפילו?) אז בדיוק מה שהלקוחות שלנו ירגישו. ואם נשים על עצמנו כובע של בעלת עסק שהיא יודעת שהיא הולכת להצליח, בטוחה בעצמה, יפה וזקופה- זה בדיוק מה שהלקוחות שלנו ירגישו.


ואיפה נראה לכם שהלקוחות יעדיפו לקנות? אצל חסרת הביטחון וההצלחה או אצל המוצלחת והבטוחה בעצמה? יש משפט יפה שאומר

fake it until you make it

ואני אומרת לכן

fake it until you become it


כשפתחתי את העסק הראשון, הייתי בת 24 עם ילדה בת חודש. היה לי עסק של שירותי מחקר לעסקים. כששיר הייתה בוכה בחדר הייתי אומרת בשקט ובביטחון "סליחה אבל הפגישה של 11 הגיעה, אחזור אליך כשאסיים". כשהייתי מקבלת שיחת טלפון הייתי עונה כך: "אצלנו במילת מפתח, אנחנו מתמחים בשירותי מחקר לעסקים, קבוצות מיקוד...." ומי זה אצלנו? זה רק אני עם הפיג'מה והכתמים של הפליטות ושיר הקטנטונת. אבל מה? זה עבד. תוך שנתיים כבר העסקתי עובדים ועבדתי עם החברות הכי גדולות במשק.


כשאנחנו מרגישות בטוחות ומצליחות (וגם אם את עדיין לא מצליחה תרגישי ככה לקראת ההצלחה שתבוא בעתיד)- אנחנו משדרות את זה, הסביבה מאמינה לנו ומתחילה להתייחס אלינו בהתאם וזה רק עוזר לנו להגיע אל המטרה הגדולה שלנו בקלות הרבה יותר גדולה.


אז כל יום מחדש, תבחרי לעצמך איזה כובע את רוצה לשים? איזה כובע גורם לך להרגיש יפה ומוצלחת? איזה כובע משקף את מי שאת באמת? ותשימי אותו ותראי איך המחמאות מתחילות להגיע :)




bottom of page