top of page
  • תמונת הסופר/תקרן דורון

כתיבת שיווקית בפייסבוק


קבלו 6 טיפים לכתיבת פוסטים שיווקיים שעובדים, סמכו עלי שאם תתחילו ליישם אפילו רק כמה מהטיפים האלו כבר תראו שינוי משמעותי בתגובות לפוסטים שלכן:

1. כתבו פשוט- כתיבה לרוב מקשרת אותנו לסוג אחר של שיח- מנוסח יותר, מרשים יותר, שימוש במילים גבוהות ומקצועיות. אבל כתיבה כזו פחות מתאימה לפייסבוק. פייסבוק היא זירת דיבור לכל דבר. לכן כשאתן כותבות פוסט תכתבו במילים פשוטות כאילו אתן מספרות את הפוסט לחברה על כוס קפה.


2. תקצינו רגשות- אנשים אוהבים לראות בעלי מקצוע שמביעים רגשות כי זה נותן תחושה של האדם שמאחורי המותג- מותג הוא דבר "קר", מכאני, לא אמיתי אבל בן אדם שמרגיש ומתרגש? זה נוגע ויוצר תחושת חיבור. אז אל תפחדו להביע רגשות ואפילו להקצין אותם כדי שיעברו הלאה לקוראים.


3. שאילת שאלות- כשאנחנו רוצות לעורר מחשבה בקוראים, כשאנחנו רוצות ליצור מעורבות שלהם וכשאנחנו רוצות להניע לפעולה כדי לשלב בפוסט שאלה. שאלה שתעורר אצלם מחשבה מסוימת או שתגרום להם לרצות להביע דעה או שאלה שתניע אותם לפעולה.


4. תשלבו הומור- אל תפחדו לנסות להצחיק וגם לשלב הומור עצמי. ההומור נותן תחושת הנאה לקורא, בניגוד לפוסטים החדגוניים על הפיד שלו, הוא סוף סוף נהנה לקרוא פוסט שמישהו השקיע בו מחשבה. אז זה הזמן להשחיז את כישורי הסטנד אפ.


5. תספרו סיפור- הפוסט צריך להיות מסופר ממש כמו סיפור, בגוף ראשון, עם זמנים, עלילה, דמויות, תחושות ורגשות כדי שהוא יהיה מעניין ומושך. אנשים כבר עייפים מלקרוא פוסטים חדגוניים והם רוצים שמישהו ייסחוף אותם- יגרום להם לצלול רגע לעולם של מישהו אחר.


6. תשמרו על אותנטיות- תכתבו בדיוק כפי שאתן, אל תנסו להיות מישהי אחרת, אל תנסו להיראות חכמות יותר, מצליחות יותר, מקצועיות יותר- אתן כבר מספיק טובות, חכמות ומצליחות- תביאו את עצמכן כך שמי שפוגש אתכן פנים מול פנים ירגיש שהוא כבר מכיר אתכן. 




bottom of page