top of page
  • תמונת הסופר/תקרן דורון

מסר לא פופולארי לפניכן...


בעלות עסקים מוצפות כרגע בטיפים ורעיונות לגבי התקופה הנוכחית והמסר העיקרי הוא עשייה. אני רוצה דווקא לתת מסר פחות פופולארי מבחינה עסקית ובכנות לא אכפת לי שקולגות יאמרו שאני מדברת שטויות.

אז אני אהייה היועצת העסקית המוזרה שאומרת לכן- אל תעשו כלום כרגע! לא עשייה, לא הסתגלות ולא נעליים

ואני אסביר למה:

1. המצב כרגע מאוד מבולבל מכל הבחינות, עוד לא ברור לאן הולכים, ההורים המבוגרים בסיכון, הילדים איתנו בבית, צריך לעשות חושבים מחדש על שגרת החיים שלנו באופן כללי. לכן הראש מבולבל מידי כדי לרוץ ל-״עשייה״... וכשאנחנו מקבלות החלטות מתוך לחץ ובלבול ההחלטות, במרבית המקרים, שגויות מיסודן. אני רואה מלא עצמאיות שפשוט מציעות מה שיש להן בחינם לגמרי, עושות הנחות מטורפות ״לאור המצב״ או נותנות כל מה שיש להן בהרצאת ״אונליין״ חינמית.מבינות כבר שאני חושבת שזה לא ממש נכון. חנוך דאום כתב השבוע בטור שלו שלאור ביטול הופעה שהייתה מתוכננת, גולש אחד הציע לו לעשות את ההופעה בפייסבוק לייב אז הוא ענה- אני לא מתגעגע אליכם, אני מתגעגע לכסף שלכם...כלומר, זה שאנחנו במצב כזה לא אומר שאנחנו צריכים לעבוד בחינם או בהנחות מטורפות כי זה עדיין העסק שלנו! אין שום היגיון לעבוד בחינם. אפשר לבוא לקראת הלקוחות, אפשר לתת מענה יצירתי, אפשר להשקיע בחשיפה אבל בשום פנים לא לעבוד בחינם או לחתוך 50% במחיר שלנו.

אז מה צריך לעשות? קודם כל לנשום, להשתבלל, לנוח, להתמסר לילדים, להניח רגע לדברים. ואז ורק אז לחשוב מה עושים. לחפש השראה, לפתוח את הראש, לבחון אפשרויות יצירתיות, להשקיע בחשיפה, להכין תכנים להמשך, לבנות מוצרים חדשים לתקופה שאחרי- בקיצור לא חסר. אבל מה שבטוח לא לפעול מתוך לחץ! עסק הוא כמו יחידה בצבא- צריך מפקד רגוע ושקול תחת לחץ שיודע לקבל החלטות מושכלות ולא נמהרות. הערה נוספת לגבי אונליין- לא לכל אחד מתאים לעבוד באונליין גם אם העסק מאפשר. תבחרו מה נכון עבורכן ברמה האישית ולא רק כי ככה כולם אומרים.

אז תנשמו ותזכרו! גם זה יעבור 🙏🏻❤️




bottom of page