top of page
  • תמונת הסופר/תקרן דורון

למה? למה את עושה מה שאת עושה?


הלמה שלנו, העיקרון שמנחה אותנו, השליחות שלנו- היא מה שהופכת אותנו לייחודיות, בולטות בתחומינו, נותנת לנו קו מנחה ברור מה אנחנו מוכרות ולמי. וכשאנחנו יודעות מה הלמה שלנו, הרבה יותר קל לנו לשווק ולמכור.

סימון סינק, בהרצאתו המרתקת בטד, מציג את מודל השיווק שמוביל להנעה, מודל שהוא מכנה "מעגל הזהב": במודל 3 עיגולים, אחד בתוך השני. העיגול החיצוני ביותר הוא "מה" העיגול האמצעי הוא "איך" והעיגול הפנימי ביותר הוא "למה"- כשהוא מייצג את המהות, המרכז, הבסיס של כל העשייה שלנו- המה והאיך. סימון מסביר ש-100% מהעסקים יודעים מה הם נותנים, חלקם יודעים איך הם עושים זאת ורק מעטים יודעים למה הם עושים את מה שהם עושים. הוא עוד מסביר שעסקים שפועלים ומדברים את הלמה הם העסקים שנותנים השראה וככה הם הופכים לבולטים, מיוחדים ומניעים וזאת לעומת מרבית העסקים שפועלים ומדברים את המה ואת האיך.

כשהייתי יועצת עסקית בגלגול הקודם של העסק שלי, מכרתי את המה ואת האיך והרגשתי שאני מפספסת עד שהבנתי מה הלמה שלי ושמתי אותה בפרונט. ומה הלמה שלי? מה המסר הגדול שיש לי להעביר? שאישה יכולה גם להגשים את עצמה וגם להיות אמא מדהימה ולא רק ששום דבר לא יפגע היא תהייה הרבה יותר טובה בשניהם. וכשהבנתי את הלמה, מאמיזמי (אמהות ויזמות) נולד ומשם החיים השתנו חד משמעית. כשהתחלתי לדבר את הלמה שלי, היה לי הרבה יותר קל לשווק את עצמי, לקבל את החשיפה העסקית ולמכור את השירותים שלי. למעשה הלמה מוכר את המה ואת האיך.

לא פעם הגיעה אלי לקוחה ואמרה שהיא בחרה בי כי מכל היועצים העסקיים בדרך, כי רק אני דיברתי על השילוב הזה בין אמהות לעסקים, רק אני שמתי בפרונט את הפחד של אמהות להגשים את עצמן על חשבון הילדים ורק אני הדגשתי את היכולת להשיג גם וגם. היא לא קנתה את השירות שאני נותנת, היא לא קנתה את התהליך שאני מעבירה, היא קנתה את הלמה שלי.




מאז שחוויתי על עצמי את עוצמת החשיבות של הלמה, אני מלמדת, מרצה, מטיפה אפילו לכל בעלת עסק למצוא את הלמה שלה וסביבה לבנות את העסק, את הלמה לשים בפרונט ואת הלמה למכור ללקוחות. בכל הרצאה או סדנה שלי על שיווק, אני תמיד מתחילה מהחשיבות של "הלמה". ובכל תהליך ליווי אנחנו מתחילות קודם כל בלמצוא את הלמה ורק משם יוצאות לדרך- עד כדי כך שאני מאמינה בזה.

תמכרו את הלמה ולא יוכלו להתעלם מכן...

איך נוכל למצוא ולדייק את הלמה שלנו? ובכן מדובר בתהליך עומק אבל נסו לעשות את הדברים הבאים:

1. כתבי את סיפור חייך, ללא ניסיון לנסח וללא פילטרים, תנסי להוציא על כתב את הנקודות המשמעותיות בחייך בהן בחרת כך ולא אחרת, נסי לזהות את נקודות המפתח ומה הוביל אותך בהן. 

2. תנסי לנתח ולהבין מה היה העקרון הפנימי שבך שגרם לך לנהוג כפי שהתנהגת באותן נקודות חשובות בחיים- מה הניע אותך, מה הייתה האמונה הפנימית, הערך הפנימי שגרם לך לנהוג כך

3. תחשבי- אם היית גורו בתחומך מה המסר החשוב ביותר שהיית רוצה להעביר הלאה? מה הדבר החשוב ביותר שאת רוצה ללמד ולהשאיר אחרייך?

4. תקראי שוב היטב את התשובות לשאלות 2-3 ותנסי למצוא נקודות משיקות, איזה ציר מקשר שמוביל אותך בחיים האישיים ומוביל אותך בעבודתך- לרוב, זה הלמה שלך

בהצלחה!









bottom of page