top of page
  • תמונת הסופר/תקרן דורון

מקסיקו סיטי, חב"ד וקהילת עצמאיות- מה הקשר?

מקסיקו סיטי, חב"ד וקהילת עצמאיות- מה הקשר?

לפני בערך 7 שנים, אחי יצא לטיול במקסיקו. הוא והחבר שלו נחתו במקסיקו סיטי ב-23:00 בלילה (ומי שמכיר יודע שזה פחות נחמד בשעות האלו) והם בלי מלון מוזמן. הגיעו למלון אחד אמרו להם מלא, הגיעו לשני אמרו להם מלא וככה התחילו להסתובב ולחפש מקום לישון. היו כבר על סף ייאוש כשפתאום שמעו מוזיקה חזקה ורעש של אנשים מאיזה מבנה. הם נכנסו אליו ומה הם גילו? שהם "נפלו" בדיוק על כנס בינלאומי של שליחי חב"ד.

מי שמכיר את החסידות הזו יודע שהם פועלים לקירוב לבבות ועובדים המון בחו"ל בלתת מענה בדיוק למטיילים כמו אחי. תוך דקות מהרגע שאחי והחבר שלו נכנסו אל האולם כבר הושיבו אותם, הגישו להם אוכל, דאגו להם לחדר במלון ובעיקר עשו להם שמח. חב"ד פועלים בעצם כקהילה כאשר הם רואים בכל יהודי באשר הוא כחבר קהילה שלהם והם חשים מחויבות לעזור ולסייע לכל יהודי בו הם נתקלים.



ולמה אני מספרת לכן את זה? כי אני חושבת שזו דוגמה מופלאה לכמה קהילה יכולה להיות משמעותית עבורנו. עצמאיות לרוב עובדות לבד- אין שיחות מסדרון, אין קולגות באותו משרד ולרוב אין אפילו עובדים. ולכן אין עם מי להתייעץ, אין עם מי לחלוק את התחושות שלנו, חששות, תהיות, שאיפות לעתיד. תארו לכן את אותה עצמאית שמתחבטת בהתלבטות בנוגע לעסק שלה, היא מנסה למצוא פתרונות ולא בטוחה מה נכון, מחפשת בגוגל, בפייסבוק- די מהר היא מרגישה כאילו היא במקסיקו סיטי ב-23:00 בלילה בלי מקום לישון...

ופה נכנסת הקהילה- מקום בו חברות עצמאיות בדיוק כמוך, שמהוות עבורך בית מוכר וחם בתוך העולם הזר הזה, שיקבלו אותך בשמחה וירגישו מחויבות לסייע ולעזור לך בכל התלבטות ומחשבה. זו המטרה של קהילת המאמיזמיות. רשת קהילות של עצמאיות שמונה היום 14 סניפים ברחבי הארץ ופועלת כמיזם חברתי-קהילתי- ללא דמי חבר וללא תשלום על מפגשים. מפגשים אחת לחודש, קבוצת פייסבוק סגורה (ולפעמים גם קבוצת וואטסאפ לעדכונים), תחושת קבלה, שיתוף וקידום הדדי.


ומה המטרה הגדולה שלי בקהילה המהממת הזו? שאם אי פעם תרגישי כאילו את בחוץ לבד, בקור, בלילה אז שתדעי שאצלנו יש לך פינה חמה שמחכה לך תמיד 😍


ואם את רוצה להצטרף https://www.mommyzamy.co.il/networking

bottom of page