top of page
  • תמונת הסופר/תקרן דורון

אמת מביכה או איך להפוך חיסרון ליתרון

לפני כמה שנים השתתפתי בקורס שיווק שהיו בו הרבה יועצים אחרים כמוני. כמוני? לא ממש... היו בעיקר גברים, מבוגרים יותר ממני, עם טונות של ניסיון ופאסון של חבר'ה שמבינים עסקים. בקיצור אנשים כלבבי. באחד השיעורים התארח מרצה, איש מוכר מאוד שהוא במילים פשוטות שם דבר בעולם הפרסום. שאלתי איזו שאלה והוא נעצר רגע ואמר- "את ילדה! בת כמה את? במה את עובדת?"


עכשיו רק כדי שתבינו את הסיטואציה- כיתה מלאה באנשים איכותיים (ומבוגרים ממני) ואני עם שמלה, נעליים שטוחות, נטולת איפור וכל הבלינג שנותנים לי לוק מבוגר יותר. מסתכלת עליו עם עיניי פאפי מפוחדות ועונה "אני? אני בת 31 וקצת ואני יועצת עסקית" בלי למצמץ הוא ענה "את? יועצת עסקית? את בת 30 מה את מבינה בכלל כדי לייעץ לעסקים? למה שבעל עסק יקשיב לך בכלל?" ואני, אשת הביטחון העצמי מסתכלת עליו ושותקת. להגנתי קפץ המרצה הקבוע של הקורס והאיש שאני כל כך מעריכה אליאב אללוף ואמר לו- נכון היא צעירה אבל אתה יודע כמה דברים היא הספיקה בגיל הזה?


אחרי השיעור, אליאב ניגש אלי ואמר לי זוכרת שדיברנו על האמת המביכה? (אמת שקיימת על כל ענף ועל כל איש מקצוע והיא למעשה הדבר הזה שאם מישהו מבחוץ היה שומע- היה אומר "אין סיכוי" נגיד האמת המביכה על עולם ההשקעות היא שאף אחד לא באמת מרוויח...) אז זו האמת המביכה שלך- הגיל, אם מתייחסים רק אליו ולא מכירים אותך חושבים היא רק בת 30...וואללה עד אותו יום באמת לא הייתי מציגה את הגיל שלי, בתחילת הרצאות, בפגישות היכרות עם ארגונים או לקוחות- הייתי פשוט מדברת על ניסיון, השכלה אבל אף פעם לא הגיל.




החוכמה היא לזהות את האמת המביכה שלנו ולהפוך אותה ליתרון, אני לא צריכה להסתיר את הגיל ההפך צריכה דווקא להתחיל איתו ואז לפרט כל מה שעשיתי בדרך, ואז האנשים לא יגידו "היא רק בת 30" הם יגידו "והיא רק בת 30?!"


ומאז בכל סיטואציה בה אני צריכה להציג את עצמי באריכות אני אומרת:


אני קרן דורון, יועצת עסקית לאמהות שרוצות להעיף את העסק שלהן למעלה ועדיין לשמור על אמהות מחבקת. אני בת 34 (עוד שבועיים 35 אבל מי סופר), אמא ל-3 בנות מהממות ואני חלק מעולם העסקים מאז שאני זוכרת את עצמי. בתור בת בכורה לאיש עסקים שזיהה אצלי את התשוקה לתחום והכניס אותי "פנימה" כבר בגיל 14, עבורי עולם העסקים הוא הבית.

את העסק הראשון שלי פתחתי בגיל 24 כשהפכתי לאמא, שנתיים לאחר מכן כבר העסקתי עובדים והרווחתי עשרות אלפי שקלים בחודש, את כל הטוב הזה עזבתי מאחור כדי ללכת אחרי האהבה הגדולה והפכתי ליועצת עסקית בתור מתנה לגיל 30. ובקיצור, ב-11 השנים האחרונות אני:

הקמתי 3 עסקים

סיימתי 2 תארים ומתחילה עכשיו דוקטורט בנושא איזון בית-עבודה של אמהות עצמאיות (מה שנקרא ד"ר מאמיזמי)

כיהנתי 3 שנים כיו"רית עמותת מעגל נשים נתניה

הקמתי את רשת המאמיזמיות שמונה כיום 16 סניפים ברחבי הארץ

יש לי 3 ילדים

ואני ממש ממש משתדלת לישון שנ"צ כל יום :)


(עכשיו תורכם להגיד- והיא רק בת 30?! ואל תהיו קטנוניים כשאני כבר בת 35 עוד מעט, פרגנו לי)


ונחזור לאותו מרצה מוכר ונחשב, קודם כל מגיעה לו ממני תודה כי בזכותו כל התובנה הזו הגיעה. ושנית, אם היום הוא היה אומר לי את זה, הייתי עונה- מה אתה עשית עד גיל 30? בוא אני אספר לך מה אני עשיתי...


אל תפחדו מהאמת המביכה שלכן, בדיוק ההפך- תציגו אותה ראשונה ותהפכו חיסרון ליתרון



bottom of page