top of page
  • תמונת הסופר/תקרן דורון

בניית תוכנית עסקית שנתית חלק 2



אז אחרי שבשבוע שעבר למדנו איך בונים את השלב הראשון בתכנית העסקית שלנו, כעת הגענו לשלב השני והוא פירוק החזון השנתי למשימות עבודה ואת זה אנו עושות ב-4 שלבים.


1. אנו צריכות למעשה להפוך את החזון השנתי לצעדים פרקטיים אשר בכל חודש יקדמו את המטרה השנתית. לשם כך, אנו לוקחות כל יעד מתוך תכנית החזון ומפרקים אותו לרשימת פעולות שעלינו לעשות בכדי להגשימו, זמן מוערך לביצוע ותקציב במידה והדבר דורש.


לדוגמה יעד-לוגו. פירוט המשימות: למצוא 2-3 מעצבים גרפיים מתאימים, להתקשר ולקבל הצעת מחיר, לבחור מעצב לעבוד עימו, לקבוע פגישת עבודה עם המעצב (טלפוני או פנים מול פנים), לקבל סקיצות אפשריות, לבחור את הסקיצה המתאימה ולקבל את הלוגו מוכן.


2. לאחר שרשמנו את רשימת הפעולות אנו מחלקות את קצב ההתקדמות לכל חודש בחודשו כך שנוכל להשקיע זמן (ולפעמים גם כסף) בצורה ריאלית שלא תגזול מאיתנו זמן רב מתוך סדר היום.


דוגמה לפירוק היעד "לוגו"

יעד לסיום: מרץ 2020

תקציב: X ש"ח


ינואר- מציאת 3 מעצבים גרפיים פוטנציאלים וקבלת הצעות מחיר, בחירת מעצב לעבוד עימו ולערוך פגישת עבודה

פברואר- לקבל סקיצות אפשריות, לבצע תיקונים אחרונים

מרץ- לוגו מוכן



3. לאחר שסיימנו לפרק כל יעד שנתי לתכנון החודשי, אנו יוצרות לו"ז חודשי בו אנו רושמות בכל חודש בחודשו את רשימת היעדים, המטרות והמשימות שלנו לאותו חודש.


לדוגמה:

ינואר

קידום ממומן בשווי X ₪

עיצוב לוגו ותמונות מיתוג

השגת עוד 2 לקוחות חדשים

תכנון סדנה חדשה

יצירת שיתוף פעולה עם X

פתיחת חנות באטסי


בצורה זו נוכל לראות את ההתקדמות של כל אחד מהיעדים השנתיים לאורך השנה ולהתכונן אליהם מראש (תקציב, זמן עבודה וכו'). בו אנו רושמות בכל חודש בחודשו את רשימת היעדים, המטרות והמשימות שלנו לאותו חודש.


4. לאחר שהגדרנו לו"ז חודשי ואנו יודעות מה המטרות והיעדים שלנו לאותו חודש, אנו יכולות לבנות על פיו לו"ז שבועי כדי שנוכל לשלב את העבודה השוטפת לצד הגשמת היעדים וביצוע המשימות.


לדוגמה אם הגדרנו בתכנית החזון השנתי יעד של בניית המערך השיווקי (לוגו, מיתוג ויזואלי, סיפור המותג, משפט מעלית) וקבענו כי בחודש ינואר אנו מעצבות את הלוגו, בלו"ז השבועי המשימות ייראו כך:


יום ראשון 1.1.20 שעה 10:00- שיחה עם 3מעצבים גרפיים לבדיקת

מחירים וזמני עבודה


יום שלישי 3.1.20 שעה 12:00 תחילת עבודה עם המעצב הנבחר


בצורה זו יש לפרק כל יעד חודשי ולתכנן בכל שבוע את הפעולות הנדרשות בכדי לקדם את השגת היעד ואת הזמנים המוקדשים לכך.



מקווה שעשיתי לך קצת סדר ושאת יודעת איך להתחיל לתכנן את שנת 2020 כבר מעכשיו כדי לקבל אותה בזרועות פתוחות, ביטחון ואמונה שזו השנה הגדולה שלך!


ואל תשכחי

תחלמי – תעשי | תהיי מאמיזמית




bottom of page