top of page
  • תמונת הסופר/תקרן דורון

למה להשתלב, כשנולדת להתבלט?

ד"ר סוס אמר את המשפט המהמם הזה ובעצם אנחנו כעצמאיות מכירות את הצורך הבלתי נגמר שלנו להתבלט... כי בתוך ים העסקים הקיימים בענף של כל אחת מאיתנו, אנחנו צריכות להיות בולטות מספיק כדי שיראו אותנו, שידעו שאנחנו קיימות, שירגישו שאנחנו אחרות, שידעו שאנחנו הדבר הטוב ביותר והנכון ביותר עבור הלקוח שלנו.

ואיך יראו כמה את אחרת?

איפה תבלטי?

וכן אני יודעת כמה המילה שיווק מרתיעה, מבלבלת, ויש מלא כלים לשיווק וכל אחד יש לו שפה משלו ואנחנו לפעמים כמו תיירות בארץ זרה- צריכות ללמוד את השפה, התרבות, המנהגים... ולא רק כדי להרגיש שם תיירת.. אלא כדי שתרגישי שאת חלק מהנוף. וכדי לעשות את זה אנחנו צריכות להפוך את השיווק הקר והמרתיע לשיווק שלנו- נשי, רגשי, מכיל. יש בכלל דבר כזה שיווק נשי? 

ברור שכן

כמו שאנחנו פועלות מתוך הבטן והרגש ככה אנחנו גם משווקות. החוכמה היא לדעת לקחת את כלי השיווק מסביבנו שלפעמים נראים לנו קרים, מרתיעים, לא ידועים ולהשתמש בהם כמו שנכון לנו או במילים אחרות to own it!

ולמה אנחנו צריכות לתפוס בעלות על השיווק? להפוך אותו לשלנו?

כי יש כל כך הרבה כלי שיווק ולכל אחד כללים שונים ושפה אחרת וצריך לדעת מה עושים איפה, איך ומתי

ובעיקר בגלל ששיווק לא מפסיק אף פעם ועסקים שמשווקים תמיד ובצורה נכונה- רואים תוצאות

ועונת המלפפונים של עולם העסקים לפנינו, או בשמו השני- החופש הגדול ותקופת החגים ודווקא בגלל זה חייב ללמוד איך לשווק בתקופות מאתגרות כל כך

ובעיקר בגלל ששיווק מביא עבודה וזו עובדה (איך משחק האותיות?)

אז כדי לעשות לכן סדר, אלו ארבעת הכלים השיווקיים שכל עצמאית צריכה: פייסבוק, אינסטגרם, סרטונים ונטוורקינג. אלו ארבעה כלים שונים לחלוטין, לכל אחד יתרונות שונים, לכל אחד חסרונות וכאשר אנו פועלות בכולם יחד אנו מרוויחות את הטוב שבכל אחד מהם ואז החשיפה המטיבה שלנו היא מקסימלית.

ומאחר וכל כלי שכזה הוא עולם מלא, אתן לכן הסבר קצר וממוקד על המהות של כל כלי:

פייסבוק : הכל מתחיל ונגמר בתוכן- איכותי, נדיב ומשמעותי. תני מהידע שלך בלי פחד. את התוכן תקדמי בשילוב של קידום אורגני, קהילות וקידום ממומן וכולם יחד ייצרו לך מעטפת של חשיפה, מיתוג וקידום מכירות.

אינסטגרם:  חלון הראווה של העסק שלך, שם תמונה שווה 1000 מילים ולנראות הכללית יש כוח שיווקי ומכירתי- הויזואליות שולטת, הסטורי הוא המלך (הסטטיסטיקה אומרת שאחד מכל 5 סטוריז מוביל לפנייה של לקוח) ורק מעורבות תייצר מעורבות.

סרטונים  שיווקיים: כל דבר אפשר למכור על ידי מסר ממוקד, עניין וכריזמה. סרטונים עדיף שיהיו יחסית קצרים (עניין של דקות ספורות ואפילו פחות), תשימו לב שיש אור יום איכותי, תעצבו את הרקע שיהיה אסתטי ונעים ותוסיפו כתוביות (כי הרבה אנשים צופים בלי קול) יש היום אפליקציות פשוטות שעושות זאת אוטומטית. 

נטוורקינג: צאי מהמסך לחיים האמיתיים, כי אין משפיע יותר מקפה, עוגה ומבט מקרוב. יש המון קבוצות נטוורקינג איכותיות ויש את ה-קהילה שאני הקמתי לפני 3 שנים "המאמיזמיות" שמונה היום 14 סניפים וכדי לבדוק אם יש אחד במקום מגורייך לחצי כאן https://www.mommyzamy.co.il/networking



bottom of page