top of page
  • תמונת הסופר/תקרן דורון

נתחיל מהסוף- כל עסק חייב מנכ"ל



עולם העצמאיות מורכב ברובו מעסקים של אישה אחת- כמו העסק שלך כנראה. אישה אחת שלקחה את הכישרון שלה והאהבה שלה והפכה אותם למקור פרנסה ובד"כ היא בטוחה שזה מספיק. כי אם אני מעצבת תכשיטים, כל שאני צריכה לעשות זה לעצב תכשיטים. ואם אני קונדיטורית אני צריכה לאפות עוגות. ואם אני מאמנת כושר אני צריכה פשוט לאמן... וכל העניין הזה של אסטרטגיות, שיווק, מכירות, פשוט לוקח ממני זמן שאני רוצה להשקיע במה שאני אוהבת, מסיט אותי מהעיקר. וזו רבותיי בדיוק הגישה שאחראית למרבית מהקשיים בעולם העצמאיות.


ולא ההחלטה להוציא את כל התחומים האלו לאאוטסורסינג (כדי שכל אחד יעשה מה שהוא טוב בו) זו לא ההחלטה הנכונה בעיני משום שאז מסירים אחריות אישית. כי גם אם לקחת איש מקצוע את צריכה לדעת מה הוא אמור לעשות, ואיך זה צריך להיראות, ומה את אמורה להשיג ומהן תוצאות טובות- אחרת לא "האצלת סמכויות" אלא זרקת סמכויות. כל עסק חייב מנכ"ל.


לכל החלטה שאנו מקבלות בחיים יש השלכות, יש מחירים. וברגע שקיבלת את ההחלטה להקים עסק, את צריכה לדעת שמעכשיו את חייבת לשאת איתך 2 כובעים- כובע אשת המקצוע (העובדת של העסק) וכובע המנכ"לית. כשהיית שכירה, יכולת פשוט לעבוד, מישהו אחר מנכ"ל. אבל עכשיו? הכל קם ונופל עלייך.




ומה זה אומר להיות מנכ"לית?

זה אומר לתכנן תוכניות עסקיות ושיווקיות לפחות לשנה הקרובה

זה אומר לבנות אסטרטגיה לכל מוצר/שירות שאת רוצה למכור

זה אומר לבנות סל מוצרים רווחי ומותאם לקהל היעד ולעקרון המנחה שלך

זה אומר לקבוע גבולות- מתי את עובדת ומתי לא, עם מי את עובדת, על מה לא תתפשרי

וזה אומר גם לשמור על הגבולות האלו

זה אומר להתמקצע בשיטות השיווק השונות וליישם בפועל

זה אומר לבחון תהליכים שעשית, להעריך ולתקן בהתאם

זה אומר לעבוד על יכולת המכירה שלך

זה אומר להציב לעצמך יעדים ולדאוג שאת עומדת בהם


וזה גם אומר לדאוג ל:

זכויות סוציאליות- שעות מנוחה, ימי חופש, הפקדה לקרן השתלמות, צ'ופרים ומתנות לחגים. נכון שהמדינה לא נותנת לנו זכויות סוציאליות אבל את חייבת לתת לעצמך.


שכר הולם- אל תתפשרי על תנאי תשלום הזויים (שוטף+120 מישהו?), על גובה שכר מבזה או דרישה להנחות מפליגות. מגיע לך להרוויח שכר ראוי!


אופק תעסוקתי- תמיד תתכנני ואל תתפשרי על נוחות. תחלמי ותגשימי את החלומות שלך כעקרון עסקי!


אתגר והנאה- תבחרי עם מי לעבוד ואיזו משימות לקחת. תבחרי במה שמאתגר אותן, מעניין אותך, מעשיר אותך. בשביל להשתעמם או להתבאס יכולת להיות שכירה...


כל עסק צריך מנכ"ל ואת ורק את יכולה, צריכה וראויה להיות המנכ"לית של העסק שלך!









bottom of page