top of page
  • תמונת הסופר/תקרן דורון

על עוגיות van stapele שמעתן?



באמסטרדם קיימת מאפייה קטנה ומושחתת שכל היום מכינה רק דבר אחד- עוגיות van stepele שקרויות על שם האישה שהמציאה את המתכון שלהן. מדובר בעוגיות מושחתות עשויות בצק קקאו פריך ובאמצע פרלין שוקולד לבן איכותי שנמס בפה איך שנותנים את הביס. במאפייה הזו לא תמצאו עוגות וקינוחים אחרים, לא תמצאו לחמים משובחים. תמצאו שם רק את העוגייה הזו.


ובמאפייה הזו יש תמיד תור משתרך בחוץ של אנשים שמחכים לטעום את המתוק מתוק הזה ובאים במיוחד למאפייה הזו רק בשביל אותה עוגייה. המאפייה מצהירה שהם אופים כל יום 3000 עוגיות וסוגרים ברגע שהמלאי היומי נגמר ואפילו יש להם שירות טלפוני לבדיקה האם נשארו עוגיות היום... אתן כבר מבינות ששמה של העוגייה הזו עשה כנפיים ובכל העולם מעלים סרטונים משם, תמונות לאינסטגרם, מתכונים שמנסים לשחזר אותה ובקיצור- תופעה.


ולמה אני מספרת לכן את זה?

כי זו דוגמה מופלאה בעיני לבידול ומיתוג. אין יותר נישה מלמכור עוגייה מסוג אחד בלבד. זו הנישה של הנישה של הנישה. אבל כשאתן מתמקדות במשהו ספציפי (ואני לא מתכוונת שאתן חייבות להתמקד רק במוצר או שירות אחד), אתן בעצם הופכות להיות מומחיות בבידול שלכן.


וכשאתן בוחרות ללכת עם בידול אז לכו איתו עד הסוף, אל תפחדו להגיד "לא" כשמציעים להן משהו שסותר את הבידול שלכן. אני לדוגמה אומרת הרבה לא ללקוחות גברים שרוצים לעבוד איתי ומפנה אותם באהבה לקולגות מעולים שלי. אני אומרת לא, כי העבודה איתם סותרת את מהות הבידול שלי ואם אני אתחיל ל"התגמש" אז זה מתחיל בבעלה של לקוחה שצריך עזרה וייגמר בלהיות יועצת עסקית כמו כולם. אני לא כמו כולם- אני יועצת עסקית שמתמחה בעבודה עם עסקים של אמהות, זה הבידול שלי- זו עוגיית ה-van stapele שלי ואני לא מחליפה אותה בעד שום הון שבעולם.


ואם כבר אנו מדברות על המאפייה הזו אז קבלו עוד רעיון גאוני שלהם, כל לקוח יכול לקנות רק 7 עוגיות לא יותר. גם אם תתחננו ותבקשו עוד לא ייתנו לכן. עכשיו למה זה גאוני? ברגע שהם מגבילים את הלקוח ואומרים לו שהוא יכול לקנות רק 7 יחידות, כמה נראה לכן שהלקוחות יקנו? 1? הם יקנו 7 כי פסיכולוגית ההגבלה משפיעה עליהם לקנות את המקסימום כדי לא להרגיש פראיירים וכדי לא להרגיש שפספסו. ומה זה מלמד אותנו? ששיווק לפני שהוא אסטרטגיות ותכנונים ועניינים הוא קודם כל פסיכולוגיה...


ועכשיו למי שהשקיעה והגיעה עד סוף המאמר קבלו את המתכון לעוגיות המטריפות האלו!!



*המתכון משולב מאתר cookstock ומערוץ היוטיוב של אלונה זוהר*


מצרכים:

190 גרם חמאה רכה

1 כפית תמצית וניל

1 כפית שטוחה מלח

150 גרם סוכר לבן

150 גרם סוכר חום כהה

2 ביצים גדולות

300 גרם קמח לבן

3/4 כפית אבקת סודה לשתייה

60 גרם קקאו איכותי

פרלינים שוקולד לבן איכותיים


אופן ההכנה:

1. במיקסר עם וו גיטרה, מערבבים חמאה, 2 סוגי סוכר, וניל, מלח עד שהתערובת קרמית.


2. מוסיפים ביצים, קמח, קקאו וסודה לשתייה עד שהתערובת במרקם של כדורי שוקולד.


3. ליצור עיגולים אחידים עם גומחה באמצע בתוכה שמים את הפרלין וסוגרים מלמעלה עם עוד חצי עיגול וסוגרים לכדור חלק.


4. מסדרים בתבנית עם רווחים (הן משתטחות באפייה)


5. לאפות בתנור שחומם ל 180 מעלות, סביב ה12 דקות אך יש לשים לב- להוציא את העוגייה מהתנור שהיא רכה מאוד ולא יציבה- היא תתייצב בקירור ותישאר רכה.


בתיאבון!

bottom of page